« Home | Orientalism never died » | Lebanese army claims victory...again » | Iraq's not so bad after all » | Syria helps Arab states hit by wheat shortage » | Hariri finds a new puppet » | Syrian journalists arrested in the Occupied Golan ... » | The BBC website is looking very very sloppy tonigh... » | Iraqi Prime Minister praises Syria's co-operation » | FatFAT » | From the BBC website » 

Tuesday, September 04, 2007 

Lebanon has been victorious over...hold on, hold on, I made a mistake...

It took one day. ONE DAY for Fouad Siniora to be humiliated.

Like Bush standing on the warship four years before him, he declared victory, mission accomplished.

And like Bush, he was proven wrong very very quickly.

The victory, Siniora said, is "an hour of pride, victory and joy". He was right about it being an hour.

Because today there have been new explosions and gunfire at Nahr Al Bared. That's the sound of dead terrorists fighting the Lebanese Army.

لبنان انتصر ع فلسطين

Is this comedy hour SASA, you little #$@#@## slimeball.

Put your dummy back in you waste of space..

Its 2 years and you still have not gotten over the humiliation of SYRIAN TROOPS being told to leave Lebanon..

You gotta get over it.
Get some help.
Dont let it linger within you.
You will just get bitter and twisted and start writing up blogs
showing your hatred towards Lebanon.

And it is downright laughable.

The Lebanese "army" (haha) is null and void! it is not even an army, they totally SUCK! Hizbollah is stronger than the army, proven...
anyone could invade your country and take it over, you dont matter!
This is through Canadian eyes.

دعوات عربية وأوروبية لمشاركة سورية ولبنان في مؤتمر بوش للسلام في ايلول الجاري .. الاخبار السياسية


قال الرئيس الفلسطيني محمود عباس إن "هناك ضرورة لمشاركة سورية ولبنان في مؤتمر السلام المزمع عقده الخريف المقبل وهذه المشاركة شرط لنجاح المؤتمر في وقت صدرت دعوات مماثلة من قمة الرئيس المصري حسني مبارك والملك الاردني عبد الله الثاني ورئيس الوزراء الايطالي رومانو برودي .



وقال عباس في مؤتمر صحافي مشترك مع المستشار النمساوي الفرد غوسنباور في رام الله .."لنجاح المؤتمر شروط يجب ان تتوافر مسبقاً وهي موعد عقده، والاطراف المشاركة، ونتائجه ويجب حضور مختلف الاطراف المعنية، سواء بشكل مباشر أو غير مباشر.. وأخص بالذكر سورية ولبنان."

ودعا الرئيس الأميركي جورج بوش إلى عقد مؤتمر السلام الدولي في أيلول الجاري فيما تتردد أنباء عن رغبة أميركية في إستبعاد سورية من المشاركة في المؤتمر وقصره على مناقشة المسار الفلسطيني".

كما قال جوزينباور،إنه "سيكون أمراً إيجابياً للغاية إذا شاركت دولة من المنطقة مثل سورية ولبنان في المؤتمر".

وقال رئيس الوزراء الايطالي رومانو برودي أثناء إستقباله أمس الثلاثاء فؤاد السنيوة رئيس الحكومة اللبنانية انه "يستحسن فكرة مشاركة سورية في المؤتمر الدولي للسلام في تشرين الثاني المقبل لزيادة فرص نجاحه شريطة ابداء دمشق تجوابا في الفترة المقبلة".

وقال فاروق الشرع نائب الرئيس في تصريحات له مؤخرا حول مؤتمر بوش إن "هذا المؤتمر مبني على الوهم .. لم يشرحوا ما هو هذا المؤتمر وأين سيعقد وما هي أهدافه أو الضمانات التي سيخرج بها " وأضاف " هم استبعدوا سورية ونحن لسنا آسفين على ذلك لأننا لا نعرف اهداف هذا المؤتمر او الاساس الذي يعقد عليه .. حتى لو دعونا لن نذهب إلى هذا المؤتمر قبل ان يعلن انه مؤتمر حقيقي للسلام ويوصل العرب الى حقوقهم واستعادة اراضيهم المحتلة كاملة غير منقوصة".

وقال برودي ..من الجلي ان "دور سورية كمشارك فاعل في المؤتمر سيكون مستحسنا لكن من الواضح ايضا ان على دمشق القيام بخطوة تنم عن التزام وحسن النوايا وانفتاح على الحوار".

وقال السنيورة ان حكومته "لم تتم استشارتها رسميا حول مؤتمر السلام" الذي اعلنت الادارة الاميركية عن تنظيمه مشيرا الى ان معلوماته عن المؤتمر "تستند على ما نشر في وسائل الاعلام".

وأكد الأمين العام للجامعة العربية عمرو موسى في تصريح له مؤخرا اليوم الأحد عدم وجود استبعاد لسورية من حضور المؤتمر الدولي للسلام الذي دعت اليه الادارة الأميركية، مشيرا الى استمرار السياسة الاسرائيلية الرافضة للسلام .

وذكرت صحيفة الاهرام المصرية ان مصر "شددت على أهمية مشاركة سورية ولبنان في هذا الاجتماع‏,‏ كما أكدت القمة أن مبادرة السلام العربية هي أساس التصور العربي للاجتماع الدولي للسلام"‏.‏

وقال موسى للصحفيين في حال استبعدت واشنطن دمشق من حضور المؤتمر إن " قرار وزراء الخارجية العرب الأخير حول هذا الموضوع واضح ويقوم على عدم استبعاد أي طرف عربي"، مشيرا الى أنه "لا يوجد حتى الآن قرار باستبعاد أحد ".

وسئل أبو الغيط في مؤتمر صحفي مشترك مع نظيره الاردني عبد الاله الخطيب في القاهرة أمس الثلاثاء عن عدم توجيه الدعوة إلى الجانب السوري لحضور المؤتمر الدولي للسلام، فقال إن "مصر ترى أن هناك حاجة لمشاركة كل الدول العربية أو على الأقل أن تتلقى كل الأطراف العربية دعوة إلى المشاركة "

وتابع ابو الغيط ..أن "كل طرف عليه أن يتخذ قراره بالمشاركة في المؤتمر من عدمه "ومصر ترى أن هناك حاجة لدعوة سورية ولبنان وكل الأطراف لأن الجهد العربي يجب أن يدفع نحو عملية سلام حقيقية ونشطة .

ولم تكن هذه المرة الاولى التي يدعو فيها الرئيس مبارك لمشاركة سورية حين قال مؤخرا إن بلاده طالبت خلال مؤتمر شرم الشيخ الأخير بعدم استبعاد أي طرف عربي عن الاجتماع ".

وتوترت العلاقات السورية الأمريكية منذ الغزو الأميركي للعراق عام 2003 الذي عارضته دمشق, لكن العلاقات تدهورت بعد اغتيال رئيس وزراء لبنان الأسبق رفيق الحريري واتهام أميركا لسورية بالتورط في الاغتيال, الأمر الذي نفته سورية .

وقلل رئيس لجنة الشؤون الخارجية في مجلس النواب الأمريكي توم لانتوس من أهمية "مؤتمر بوش للسلام في الشرق الأوسط "وقال .."لا أتوقع تحقيق انطلاقة سلام ملموسة في هذا المؤتمر", مضيفا أنه " لا ينبغي المبالغة بالتوقعات مع كل الاحترام للاجتماع".

سيريانيوز

Middle East: Invite Syria to peace conference, urges Italian minister


Cairo, 4 Sept. (AKI) - Italian foreign minister Massimo D'Alema said Tuesday that Syria should be invited to a Middle East peace conference being organised by Washington for November.

"All nations involved should be invited, including Syria", D'Alema said after meeting Arab League president Amr Moussa in Cairo.

"I think it would be good for this conference to be attended by those countries in the international community most involved in finding peace in the region, hence the main European countries, besides the European Union", D'Alema said.

Washington has signalled that the conference aims to include Israel in face-to-face talks with representatives of what it calls 'moderate' Arab nations, such as Jordan, Egypt, Saudi Arabia and several Gulf states.

The Bush Administration has branded Syria a "rogue state" in the past and has repeatedly accused it of sponsoring terrorism in Lebanon and militant activity in Iraq.

D'Alema on Tuesday said it should be remembered that the proposal of a peace conference "first came from the Arabs and the Europeans", adding that "we are now happy that the proposal has been re-launched by President Bush".

The Italian foreign minister warned that to succeed the conference would have to "define a platform on a way and time-frame to achieve peace", and that participants would have to be "encouraged to make brave decisions".

Moussa, also speaking after the meeting, said he agreed with D'Alema that the "conference will be useful if carefully prepared so as to allow progress towards a solution of the [Arab-Israeli] conflict".

D'Alema, who is on a regional tour, was scheduled to attend a working dinner which will open a meeting of foreign ministers from the 22 Arab League member states on Tuesday evening.




Scarica Suonerie Gratis
Tante Suonerie subito per te, via SMS sul tuo cellulare, Gratis.

MobiSuonerie.com
suoneria
Scarica Gratis la tua Suoneria preferita. Tutte le Ultime Hits.

www.lemigliorisu...
Sponsorizza il tuo sito
Visita anche:
cartuccia, carta credito, regalo, dvd vergine, assicurazione
Siti Sponsorizzati - Un servizio Yahoo! Search Marketing



segnala questa

Post a Comment

Links to this post

Create a Link

About me

  • Written by sasa
  • From Damascus, Syria
  • From Damascus to London via Beirut. Based in and out of the central Damascene hamlet of Saroujah. News and feelings from the streets every day. I'm talking rubbish? Leave a comment. Welcome to the information democracy. See below for info about this site.
My profile

Syria News Wire discussion

Syria News Wire - the most comprehensive source of Syrian news on the web

  • The Syria News Wire now provides news for Cafe-Syria. To find out how to get exclusive Syrian news for your site, click here.

Get Syria News Wire EMAIL UPDATES

  • the important stuff: you can cancel any time, your email address wont be used for anything except Syria News Wire updates - this is an ad-free site
  • Enter your email address below to subscribe to The Syria News Wire...